Pedagógusképzés


Kooperatív tanulás

A képzés tartalmáról: A 20 órás pedagógus-továbbképzés bevezeti a résztvevőket a kooperatív tanulás szervezési kérdéseibe, áttekintést nyújt a módszeregyüttessel kapcsolatos legfontosabb kutatási eredményekről.
Az elsősorban gyakorlati tevékenységre épülő továbbképzésben a módszerek különböző életkorban és tantárgyakban való alkalmazási lehetőségein vezetjük végig a kollégákat. Szerepet kap a kooperatív tevékenységek értékelési lehetőségeinek megismerése is.
A képzést vezeti: Steklács János és Pap-Szigeti Róbert.

Projektmódszer

A képzés tartalmáról: A 20 órás pedagógus-továbbképzés a projektoktatás mögött meghúzódó pszichológiai, pedagógiai gondolatok megismerése mellett áttekintést nyújt a módszer vizsgálatát célul tűző kutatások legfontosabb eredményeiről.
Az elsősorban gyakorlati tevékenységre épülő továbbképzésben a projektek különböző életkorban és tantárgyakban való alkalmazási lehetőségeit, a projektek értékelési módszereit próbálhatják ki a kollégák.
A képzést vezeti: Steklács János és Pap-Szigeti Róbert.

Az olvasási képesség fejlesztése

A képzés tartalmáról: A 10 órás pedagógus-továbbképzés az olvasással, a szövegértéssel kapcsolatos kutatások legfontosabb eredményeinek áttekintése után gyakorlatokon keresztül vezeti be a kollégákat az egyes olvasástanítási módszerekbe.
A képzést vezetik: Steklács János és Pap-Szigeti Róbert.

Tanulásmódszertan

A képzés tartalmáról: A 10 órás pedagógus-továbbképzés során a résztvevők azokat a módszereket, játékokat próbálhatják ki, amelyekkel tanítványaik önálló tanulását segíthetik.
A képzést vezeti: Pap-Szigeti Róbert.

Kompetenciamérés a 4. évfolyamon

A képzés tartalmáról: A 3-5 órás pedagógus-továbbképzés során az kollégák betekintést nyerhetnek a képességek értelmezését és értékelését lehetővé tévő elméleti megközelítésekbe, az értékelés módszereibe és az eredmények értelmezésébe. A képzés rövid, gyakorlati áttekintést ad a fejlesztési lehetőségekről.
A képzést vezeti: Pap-Szigeti Róbert.


Referenciák

Cím Helyszín Időpont
A kommunikációs kompetenciák fejlesztése tanórán (BNyA 2015) Csíkszereda, Apáczai Cs. J. Pedagógusok Háza 2015. július
Oktatási módszerek a gyakorlatban Csíkszereda, Apáczai Cs. J. Pedagógusok Háza 2015. február
Oktatásmódszertani képzés Kecskeméti Főiskola 2014. december
Kooperatív tanulás, olvasási stratégiák Csíkszereda, Xantus János Általános Iskola 2013. január
Kooperatív tanulás, olvasási stratégiák Csíkcsicsó, Általános Iskola 2012. január
On-line diagnosztikus értékelés Budapest 2011. január
On-line diagnosztikus értékelés Szeged 2011. január
Képességfejlesztés tantárgyi tartalmakkal Pacsa, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium 2009. június
Képességfejlesztés tantárgyi tartalmakkal Kecskemét, Kálmán Lajos NOMH Vásárhelyi Pál Ált. Isk. 2009. április
Az olvasási képesség fejlesztése Kunszentmártoni Kistérség alsó tagozatos szakmai munkaközössége 2009. március
A DIFER eszközeinek használata és az eredmények értelmezése Kecskemét, Kálmán Lajos NOMH Vásárhelyi Pál Ált. Isk. 2008. november
Pedagógiai értékelés Üllés, Fontos Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 2008. január
Projektmódszer Szováta, Teleki Oktatási Központ 2008. január
Kooperatív tanulás Gernyeszegi Általános Iskola 2007. december
A képességek fejlődése és a fejlesztés lehetőségei az OKM méréseinek tükrében Budapest, Tanítók Egyesülete 2007. november
Kooperatív tanulás Szováta, Teleki Oktatási Központ 2007. szeptember
A képességek fejlődése és a fejlesztés lehetőségei az OKM méréseinek tükrében Budapest, Zuglói Pedagógiai Központ 2007. szeptember
Személyiségfejlesztés az iskolában Szováta, Teleki Oktatási Központ 2007. június
Olvasás és képességfejlesztés Békéscsaba, magyar munkaközösségek 2006. augusztus
Kooperatív tanulás Békés, Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola 2006. április
Pedagógiai értékelés Tamási és Környéke Oktatási és Nevelési Intézmény 2005. szeptember