Néhány digitális gyakorló feladatsor
Az oldalról elérhető feladatok megoldásában
- a tizedes vessző helyett néhány feladatban tizedes pontot kell megadni,
- ha a feladat másképp nem kéri, a közelítő értékeket két tizedesre kell megadni,
- a ^2 jel a négyzetre emelést jelzi,
- a közönséges törteket a/b alakban kell megadni,
- a műveleti jelek előtt és után nem kell szóközt hagyni.
9. évfolyam
Témakör | Leírás |
---|---|
Polinomok szorzattá alakítása (5 feladat) |
A QR-kódban leírt szorzattá alakítási feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A ^2 jel a négyzetre emelést jelzi. A "teve" a teljes négyzetté kiegészítés során a konstans négyzetét jelenti :) Az 5. feladat megoldásáért járó QR-kódban a keresett személyre vonatkozó információkat kódoltunk. |
Első- és másodfokú függvény jellemzése (3 függvény) |
A függvényekre vonatkozó kérdésekre adott helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A betűk (sorrendben szerepelnek) egy magyar matematikus nevét adják meg, az ő felfedezéséről olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken. |
Másodfokú függvény jellemzése (1 függvény) |
A függvény képletét teljes négyzetté kiegészítve, majd szorzattá alakítva megválaszolhatók a kérdések. Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A betűk (sorrendben szerepelnek) egy matematikus nevét adják meg, róla olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken. |
Másodfokú függvény jellemzése (1 függvény) |
A függvény képletét teljes négyzetté kiegészítve, majd szorzattá alakítva megválaszolhatók a kérdések. Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A betűk (sorrendben szerepelnek) egy matematikus nevét adják meg, róla olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken. |
Másodfokú függvény jellemzése (3 függvény) |
A QR-kódban leírt feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt, infomrációt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A ^2 jel a négyzetre emelést jelzi. A helyszínek, infromációk egy híres magyar sportoló életéhez kapcsolódnak. A személy megfejtéséért ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Függvények jellemzése (5 függvény) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló. Az 5 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Szöveges feladatok (4 feladat) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint újabb feladatokat kap a tanuló. A helyszínek egy híres magyar művész életének állomásai. A személy megfejtéséért ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Törtes egyenlőtlenségek [1] [2] (7 egyenlőtlenség) |
Az első négy feladat alapján a felhasználói névről, a második három alapján a jelszóról és egy honlap elérhetőségéről kaphatnak információt a tanulók. A helyes adatok alapján beléphetnek az oldalra :) A válaszok beviteli formáját a feladat szövege tartalmazza. |
10. évfolyam
Témakör | Leírás |
---|---|
Hasonlósági feladatok (8 feladat) |
Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A tizedesjegyeket vesszővel elválasztva kell írni! A betűk (sorrendben szerepelnek) egy matematikus nevét adják meg, róla olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken. |
Derékszögú háromszögek adatai (5 feladat) |
Minden helyes válaszért egy szánjegyet kap a tanuló (a beírandó számok pontosságát a feladatok megadják). A számok sorrendben egy magyar olimpiai bajnoki cím történetéből származó értéket adnak, erről olvashatnak a megjelenő linken. |
Derékszögú háromszögek adatai (4 feladat) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló (a beírandó számok pontosságát a feladatok megadják). A 4 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Másodfokú egyenletek (5 egyenlet) |
Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A betűk csak a megoldás helyességének ellenőrzéshez kellenek. |
Másodfokú egyenletre vezető szöveges feladatok (4 feladat) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló, illetve információkat egy magyar sportoló életével kapcsolatban. A 4 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Gyökös egyenletek, másodfokú egyenletrendszerek (4 feladat) |
Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A tizedesjegyeket vesszővel elválasztva kell írni! A betűk (sorrendben szerepelnek) egy művész nevét adják meg, róla olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken. |
11. évfolyam
Témakör | Leírás |
---|---|
Törtkitevőjű hatványok értéke (9 feladat) |
Minden helyesen kiszámított értékért egy betű szerezhető. A törtek értékét pl. 1/32 formátumban kell beírni (szóközök nélkül). A betűket helyes sorrendbe húzva egy olyan skóciai kastélyról szóló oldal linkje jelenik meg, amelyben Zeffirelli a Hamlet több jelenetét is forgatta. |
Exponenciális függvények (4 függvény) |
A helyes válaszokért egy-egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűk egy matematikus (és mérnök) nevét adják, akivel kapcsolatban két hivatkozás jelenik meg. A függvényeket (1/3)^(x-2) alakban kell megadni, ha 1/3 az alap és x-2 a kitevő. A monotonitás megadása pl. szigorúan monoton növekvő kifejezéssel történik. |
Exponenciális egyenletek (6 egyenlet) |
A helyes válaszokért egy-egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűk egy matematikus (és mérnök) nevét adják, akivel kapcsolatban két hivatkozás jelenik meg. |
Logaritmusos egyenletek (5 egyenlet) |
A helyes válaszokért egy-egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűk csak a megoldás helyességének ellenőrzéshez kellenek. |
Kombinatorika (6 feladat) |
A QR-kódban leírt kombinatorikai feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A 6. feladat megoldásáért járó QR-kódban a keresett személyre vonatkozó információkat kódoltunk. |
Kombinatorika (10 feladat) |
Minden helyesen kiszámított értékért egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűket helyes sorrendbe húzva egy németországi egyházi épületről szóló oldal linkje jelenik meg, |
Kombinatorika és valószínűségszámítás (10 feladat) |
Az első betűt 8 kombinatorikai feladat megoldása után lehet megszerezni, a további két betűhöz egy-egy valószínűség kiszámítása szükséges. A betűket megfelelő sorrendbe húzva egy kedves kis videó linkjéhez jutnak a tanulók. |
Koordináta-geometria (9 feladat) |
A teszt megoldása során minden válasz egy betűt ér (sajnos a rossz megoldásokra rossz betű jelenik meg). A helyesen megoldott feladatokért járó helyes betűket sorba rakva egy link lesz elérhető. |
Koordináta-geometria (5 feladat) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló. Az 5 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Sorozatok (4 feladat) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint újabb feladatokat kap a tanuló. A helyszínek egy híres magyar művész életének állomásai. A személy megfejtéséért ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Sorozatok (6 feladat) |
Minden helyesen kiszámított értékért egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűket egy művész nevét adják meg, az életéről szóló oldal linkjének szövegeként. |
Sorozatok határértéke (8 feladat) |
Minden helyesen kiszámított értékért egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűk csak a megoldás helyességének ellenőrzésére kellenek, de a helyes megoldások után egy érdekes oldalra vezető linket kapnak eredményül a tanulók. |
Háromszögek adatai (5 feladat) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló (a beírandó számok pontosságát a feladatok megadják). Az 5 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán. |
Trigonometrikus egyenletek (5 feladat) |
A QR-kódban leírt szorzattá alakítási feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A π szimbólumot "pi"-ként kell megadni (idézőjel nélkül). Az 5. feladat megoldásáért járó QR-kódban a keresett személyre vonatkozó információkat kódoltunk. |
Trigonometrikus egyenletek [1] [2] (7 egyenlet) |
Az első négy feladat alapján a felhasználói névről, a második három alapján a jelszóról és egy honlap elérhetőségéről kaphatnak információt a tanulók. A helyes adatok alapján beléphetnek az oldalra :) A szögeket pl. "pi/3" alakban kell megadni. |
Vegyes trigonometriai feladatok [1] [2] (6 feladat) |
Az első három feladat alapján a felhasználói nevet, a második három alapján a jelszót kapják meg a tanulók. A helyes adatok alapján beléphetnek erre az oldalra :) A szögeket pl. "pi/3" alakban kell megadni. |
12. évfolyam
Témakör | Leírás |
---|---|
Testmértan [1] [2] (8 feladat) |
Az első öt feladat alapján a felhasználói névről, a második három alapján a jelszóról és egy honlap elérhetőségéről kaphatnak információt a tanulók. A helyes adatok alapján beléphetnek az oldalra :) |
Testmértan (4 feladat) |
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért egy-egy sportoló fényképének linkjét leíró újabb QR-kódot, valamint újabb feladatokat kap a tanuló. A négy sportolót egy világversenyen elért, nagy nemzetközi siker köti össze. Az eredményeket két tizedes jegy pontossággal, tizedes ponttal kell leírni. |