Néhány digitális gyakorló feladatsor

Az oldalról elérhető feladatok megoldásában
- a tizedes vessző helyett néhány feladatban tizedes pontot kell megadni,
- ha a feladat másképp nem kéri, a közelítő értékeket két tizedesre kell megadni,
- a ^2 jel a négyzetre emelést jelzi,
- a közönséges törteket a/b alakban kell megadni,
- a műveleti jelek előtt és után nem kell szóközt hagyni.

9. évfolyam

Témakör Leírás
Polinomok szorzattá alakítása
(5 feladat)
A QR-kódban leírt szorzattá alakítási feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A ^2 jel a négyzetre emelést jelzi. A "teve" a teljes négyzetté kiegészítés során a konstans négyzetét jelenti :) Az 5. feladat megoldásáért járó QR-kódban a keresett személyre vonatkozó információkat kódoltunk.
Első- és másodfokú függvény jellemzése
(3 függvény)
A függvényekre vonatkozó kérdésekre adott helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A betűk (sorrendben szerepelnek) egy magyar matematikus nevét adják meg, az ő felfedezéséről olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken.
Másodfokú függvény jellemzése
(1 függvény)
A függvény képletét teljes négyzetté kiegészítve, majd szorzattá alakítva megválaszolhatók a kérdések. Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A betűk (sorrendben szerepelnek) egy matematikus nevét adják meg, róla olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken.
Másodfokú függvény jellemzése
(1 függvény)
A függvény képletét teljes négyzetté kiegészítve, majd szorzattá alakítva megválaszolhatók a kérdések. Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A betűk (sorrendben szerepelnek) egy matematikus nevét adják meg, róla olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken.
Másodfokú függvény jellemzése
(3 függvény)
A QR-kódban leírt feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt, infomrációt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A ^2 jel a négyzetre emelést jelzi. A helyszínek, infromációk egy híres magyar sportoló életéhez kapcsolódnak. A személy megfejtéséért ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán.
Függvények jellemzése
(5 függvény)
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló. Az 5 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán.
Szöveges feladatok
(4 feladat)
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint újabb feladatokat kap a tanuló. A helyszínek egy híres magyar művész életének állomásai. A személy megfejtéséért ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán.
Törtes egyenlőtlenségek [1] [2]
(7 egyenlőtlenség)
Az első négy feladat alapján a felhasználói névről, a második három alapján a jelszóról és egy honlap elérhetőségéről kaphatnak információt a tanulók. A helyes adatok alapján beléphetnek az oldalra :) A válaszok beviteli formáját a feladat szövege tartalmazza.

10. évfolyam

Témakör Leírás
Hasonlósági feladatok
(8 feladat)
Minden helyes válaszért egy-egy betű szerezhető. A tizedesjegyeket vesszővel elválasztva kell írni! A betűk (sorrendben szerepelnek) egy matematikus nevét adják meg, róla olvashatnak a tanulók a betűk alatt megjelenő linken.
Derékszögú háromszögek adatai
(4 feladat)
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló (a beírandó számok pontosságát a feladatok megadják). A 4 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán.

11. évfolyam

Témakör Leírás
Törtkitevőjű hatványok értéke
(9 feladat)
Minden helyesen kiszámított értékért egy betű szerezhető. A törtek értékét pl. 1/32 formátumban kell beírni (szóközök nélkül). A betűket helyes sorrendbe húzva egy olyan skóciai kastélyról szóló oldal linkje jelenik meg, amelyben Zeffirelli a Hamlet több jelenetét is forgatta.
Exponenciális függvények
(4 függvény)
A helyes válaszokért egy-egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűk egy matematikus (és mérnök) nevét adják, akivel kapcsolatban két hivatkozás jelenik meg. A függvényeket (1/3)^(x-2) alakban kell megadni, ha 1/3 az alap és x-2 a kitevő. A monotonitás megadása pl. szigorúan monoton növekvő kifejezéssel történik.
Kombinatorika
(6 feladat)
A QR-kódban leírt kombinatorikai feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A 6. feladat megoldásáért járó QR-kódban a keresett személyre vonatkozó információkat kódoltunk.
Kombinatorika
(10 feladat)
Minden helyesen kiszámított értékért egy betű szerezhető (a feladatok tetszés szerinti sorrendben megoldhatók). A betűket helyes sorrendbe húzva egy németországi egyházi épületről szóló oldal linkje jelenik meg,
Koordináta-geometria
(5 feladat)
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló. Az 5 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán.
Sorozatok
(4 feladat)
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint újabb feladatokat kap a tanuló. A helyszínek egy híres magyar művész életének állomásai. A személy megfejtéséért ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán.
Háromszögek adatai
(5 feladat)
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért újabb feladatokat kap a tanuló (a beírandó számok pontosságát a feladatok megadják). Az 5 helyesen megoldott feladat végén ún. fejlődési pontokat szereznek a tanulók az órán.
Trigonometrikus egyenletek
(5 feladat)
A QR-kódban leírt szorzattá alakítási feladatok megoldásáért egy-egy helyszínt leíró újabb QR-kódot, valamint egy újabb feladatot kap a tanuló. A π szimbólumot "pi"-ként kell megadni (idézőjel nélkül). Az 5. feladat megoldásáért járó QR-kódban a keresett személyre vonatkozó információkat kódoltunk.
Trigonometrikus egyenletek [1] [2]
(7 egyenlet)
Az első négy feladat alapján a felhasználói névről, a második három alapján a jelszóról és egy honlap elérhetőségéről kaphatnak információt a tanulók. A helyes adatok alapján beléphetnek az oldalra :) A szögeket pl. "pi/3" alakban kell megadni.
Vegyes trigonometriai feladatok [1] [2]
(6 feladat)
Az első három feladat alapján a felhasználói nevet, a második három alapján a jelszót kapják meg a tanulók. A helyes adatok alapján beléphetnek erre az oldalra :) A szögeket pl. "pi/3" alakban kell megadni.

12. évfolyam

Témakör Leírás
Testmértan
(4 feladat)
A QR-kódban leírt feladatokra adott helyes válaszokért egy-egy sportoló fényképének linkjét leíró újabb QR-kódot, valamint újabb feladatokat kap a tanuló. A négy sportolót egy világversenyen elért, nagy nemzetközi siker köti össze. Az eredményeket két tizedes jegy pontossággal, tizedes ponttal kell leírni.